Δείτε πως μπορείτε να έχετε ένα υγιές έντερο

Δείτε πώς μπορείτε να αποκτήσετε ένα υγιές έντερο

Πολλά προβλήματα υγείας αρχίζουν ή επιδεινώνονται από τη λειτουργία του εντέρου. Το διαρρέον έντερο και η δυσβίωση είναι δύο από τις βασικές δυσλειτουργίες που μπορεί να εμφανιστούν. Είναι ξεχωριστές συνθήκες που συχνά συμβαίνουν μαζί.

Διαρρέον έντερο

Το εσωτερικό του εντέρου είναι επενδεδυμένο από ένα στρώμα κυττάρων, τον βλεννογόνιο φραγμό , ο οποίος αποτελεί τον φραγμό μεταξύ του εσωτερικού του εντέρου και του υπόλοιπου οργανισμού. Στην ουσία, αυτό αποτελεί μία από τις σημαντικότερες λειτουργίες του εντέρου: να αποτρέπει τις ξένες ουσίες από την είσοδό τους στο σώμα. Ο βλεννογόνιος φραγμός είναι ικανός να απορροφά τις θρεπτικές ουσίες αλλά και να αποτρέπει τα περισσότερα μεγάλα μόρια και τα μικρόβια από το να διέρχονται από το εσωτερικό του εντέρου κατευθείαν στην κυκλοφορία του αίματος.
Το διαρρέον έντερο συμβαίνει όταν ο φραγμός αυτός δεν είναι αρκετά αποτελεσματικός και εμφανίζει «διαρροή» από τον αυλό του εντέρου προς το εσωτερικό του οργανισμού.

Εντερική δυσβίωση

Η χλωρίδα του εντέρου είναι υψίστης σημασίας για τη γενική υγεία του οργανισμού, καθώς οποιαδήποτε διαταραχή σε αυτή αντανακλά σε όλο το σώμα όπως αλλεργίες, πονοκέφαλοι, δυσπεψία, αυτοάνοσα νοσήματα. Η ιδανική αναλογία ωφέλιμων και μη ωφέλιμων βακτηρίων στον εντερικό αυλό είναι 80% προς 20%.Όταν αυτή διαταράσσεται ,λόγω κακής διατροφής, στρες και φαρμάκων τότε προκύπτουν προβλήματα πέψης, μειώνεται η ικανότητα του ανοσοποιητικού και γίνεται πρόσφορο το έδαφος για ανάπτυξη βακτηρίων και λοιμώξεων σε όλο το σώμα.

Πώς μπορώ να φροντίσω το έντερο μου;

Το διαιτολόγιο και ο τρόπος ζωής εμπλέκονται στην ανάπτυξη διαρρέοντος εντέρου και δυσβίωσης. Το σωματικό, πνευματικό και συναισθηματικό άγχος μπορεί να αυξήσει την παραγωγή στρεσογόνων ορμονών που εμπλέκονται στη διαδικασία της πέψης, όπως η αδρεναλίνη και η κορτιζόλη, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε υποβάθμιση της εντερικής επένδυσης και σε φτωχή υγεία του πεπτικού συστήματος. Το ίδιο, επίσης, μπορεί να προκαλέσουν ορισμένα φάρμακα και εμβολιασμοί. Επίσης οι τροφικές δυσανεξίες μπορούν να επιδεινώσουν το διαρρέον έντερο.

  • Προσέξτε το έντερο σας , περιορίζοντας την καφεΐνη και το αλκοόλ και σταματήστε το κάπνισμα.
  • Συνηθίστε να τρώτε με ηρεμία, σε ήσυχο περιβάλλον και να μασάτε την τροφή σας αργά και πολλές φορές.
  • Τρώτε περισσότερες τροφές με ωμέγα 3 για την επούλωση του βλεννογόνου του εντέρου και για να μειώσετε τη φλεγμονή.
  • Καταναλώστε φυσικά τρόφιμα και αποφύγετε τις επεξεργασμένες τροφές με χαμηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, οι οποίες έχουν θερμίδες αλλά είναι φτωχές σε θρεπτικά στοιχεία.
  • Μειώστε την κατανάλωση σιτηρών και παστεριωμένων γαλακτοκομικών προϊόντων και αυξήστε τα φρούτα και τις σαλάτες.
  • Ο χυμός από λάχανο, η αλόη και η μαστίχα Χίου προσφέρουν σημαντική βοήθεια στην εντερική επούλωση.
  • Η κατανάλωση βιολογικών προϊόντων μπορεί να βοηθήσει στην προστασία του εντέρου μειώνοντας την έκθεση σε τοξικές ουσίες.
  • Την επόμενη φορά που θα φτιάξετε τη λίστα αγορών σας, μην ξεχάσετε να σκεφτείτε για την ευτυχία σας!

Η ολιστική ιατρική και ο φυσικοπαθητικός σας μπορεί να σας δώσει τις λύσεις που χρειάζεστε για να αποκτήσετε ένα λειτουργικό και υγιές πεπτικό σύστημα!